Kan jag byta eller lämna tillbaka min förmånscykel eller tillbehör?

Ecoride vet att det kan vara svårt att beställa cykel och tillbehör på nätet. Det finns många modeller, passformer och storlekar som är svåra att bedöma från text och bilder. Om du är osäker på vilken cykel som är rätt för dig rekommenderar vi alltid att du frågar vår kundtjänst innan du beställer.

Regler för returer

Generellt gäller att vi vanligen kan erbjuda skyndsamma byten, medan returer är svårare och ibland omöjligt.

Cykeln eller tillbehöret, inklusive dess originalförpackning skall skickas tillbaka oanvänd, i oskadad originalförpackning om en sådan medföljer. Du har rätt att undersöka varan, men inte mer än nödvändigt för att se vad den har för egenskaper och funktion. Samtliga etiketter och eventuella manualer ska sitta kvar samt skickas med.

Eventuella returer måste ske skyndsamt efter leverans. När kreditavtalet är fastslaget är det ofta omöjligt att ändra och vi kan därför inte ändra ditt löneavdrag. Du kommer i detta fall fortfarande betala för en returnerad produkt.

Byte av cykel

I många fall kan vi möjliggöra byte av cykel, om begäran kommer skyndsamt efter leverans. Eftersom cyklar är både skrymmande och tunga är fraktkostnade hög. Ecoride tar därför ut en avgift för alla returer till vårt lager. Avgiften läggs på ditt löneavdrag för den nya cykeln.

Eventuella byten måste ske skyndsamt efter leverans. När kreditavtalet är fastslaget är det ofta omöjligt att ändra och vi kan därför inte ändra ditt löneavdrag. 

Returer är oftast inte möjligt då vi inte har något sätt att ta betalt för fraktkostnaden från dig personligen.

Lagen om distansavtal

Notera att lagen om distansavtal, ibland kallad distansköpslagen, inte gäller för förmånscykel. Juridiskt sett är det nämligen din arbetsgivare som leasar cykeln, och mellan företag gäller inte lagen.

I varukorgen

Din varukorg är tom

Jämför upp till 4 produkter